Saturday, March 28, 2009

sarapan pagi yang memualkan

Pagi2 lagi Pak Aji disajikan dengan sarapan pagi yang amat meloyakan. Sejak seminggu yang lepas berita arus perdana sama ada yang boleh disentuh atau yang boleh disajikan secara online semuanya membicarakan isu2 politik yang pada pemikiran Pak Aji sebagai rakyat marhain ini semakin jauh tersasar dari perjuangan asal. Sama ada kita sedar atau buat2 tidak sedar itulah hakikat yang patut kita terima. Betul agaknya bidalan orang tua2, duit itu begitu besar pengaruhnya. Yang berilmu pun boleh jadi alpa hanya kerana duit. Kita fikir2kanlah....

Minggu ini badan Pak Aji rasa agak tidak bermaya. Faktor usia mungkin.Pak Aji sudah tidak seaktif dulu lagi. Perasaan malas begitu mendominasi hidup Pak Aji sekarang. Bila perasaan malas lebih mendominasi, badan Pak Aji pun terikut2 sama jadi lemah. Jadinya, semalam seharian Pak Aji hanya duduk dirumah saja. Sepatutnya ikut perancangan banyak perkara yang ingin Pak Aji langsaikan.

Kereta Pak Aji rasanya sudah hampir 2 bulan tidak dimandikan. Cadangnya hendak ke workshop dulu untuk hantar kereta medical checkup sebelum memandikan kereta. Barang2 untuk service semua siap dibeli Jumaat yang lepas. Dek kemalasan yang bermaharajalela sampai ke hari ni niat nak service kereta tertangguh.

Hari ni apa2 jadi pun Pak Aji kena gagahkan diri jugak untuk melunaskan apa2 perancangan yang tertangguh. Terutama untuk memanjakan kereta Pak Aji ke saloon yang sepatutnya selepas menghantarnya membuat medical checkup. Boleh gitu???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...